Συνέντευξη στην εφημερίδα tomanifesto και τη δημοσιογράφο Ντόρα Κουτροκόη
- Ο πρωθυπουργός ζήτησε συγγνώμη ήδη δύο φορές και ανέλαβε το πολιτικό κόστος της τραγωδίας στα Τέμπη. Πέραν των εξαγγελιών του κ. Γεραπετρίτη που ανέλαβε τον σχεδιασμό του σιδηροδρόμου για ασφαλείς μετακινήσεις τι άλλο θα κάνει η κυβέρνηση στο εξής προκειμένου να διασφαλίσει εκ νέου την εμπιστοσύνη της ελληνικής κοινωνίας;
Το δυστύχημα στα Τέμπη ήταν μια τραγωδία. Ο πόνος των οικογενειών και των φίλων των θυμάτων είναι αβάσταχτος. Όπως και η οδύνη της ελληνικής κοινωνίας, η οδύνη όλων μας που στο πρόσωπο των θυμάτων είδαμε τους εαυτούς μας. Πρέπει να σεβαστούμε τη μνήμη αυτών των ανθρώπων και να κάνουμε ό,τι περνάει απ’ το χέρι μας για να μην συμβεί ποτέ ξανά ένα τέτοιο τραγικό γεγονός. Να περάσουμε από τα λόγια στις πράξεις. Τώρα δεν υπάρχει χώρος για τίποτα άλλο παρά μόνο για την ειλικρινή συγγνώμη όλων των εκπροσώπων του πολιτικού συστήματος και τις άμεσες ενέργειες που πρέπει να γίνουν- και θα γίνουν από δω και πέρα για την αποκατάσταση των σιδηροδρόμων. Το μόνο βέβαιο είναι πως η συγγνώμη που ακούστηκε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι ειλικρινής και θα έχει ουσιαστικό αντίκρισμα. Γιατί όσες φορές ο Πρωθυπουργός έχει εντοπίσει παραλείψεις και αστοχίες, όχι απλώς τις παραδέχτηκε, αλλά, πήρε κάθε φορά άμεσα μέτρα για να τις διορθώσει.
- Στο υπουργικό ακούσαμε τον κ. Μητσοτάκη να δεσμεύεται ότι “θα αλλάξουν όλα”. Αναρωτιέται κάνεις εάν μια τετραετία διακυβέρνησης της χώρας είναι αρκετή προκειμένου να εγγυηθεί η πολιτεία ασφαλείς μετακινήσεις για τους πολίτες της.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ευθυνόμαστε στο συγκεκριμένο κομμάτι. Δεν είναι ούτε η στιγμή, ούτε η δική μας αρμοδιότητα να κάνουμε επιμερισμούς και να αποδώσουμε ευθύνες. Αυτό είναι έργο της Δικαιοσύνης, η οποία θα ερευνήσει και θα αποδώσει διαχρονικά τις ευθύνες για την κατάσταση στο δίκτυο των σιδηροδρόμων και για το δυστύχημα στα Τέμπη. Δεν θα με ακούσετε να λέω «κάναμε το 70% του έργου, άρα φταίμε λιγότερο από την προηγούμενη Κυβέρνηση που είχε προχωρήσει μόνο το 30%». Γίνονταν ενέργειες. Άλλες πιο γρήγορα, άλλες πιο αργά. Το έργο για την τηλεδιοίκηση και την ασφάλεια των γραμμών, η αξιολόγηση του προσωπικού και των διαδικασιών δεν προχώρησαν όπως θα έπρεπε ώστε να μην ζήσουμε την τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου.
- Πως σχολιάζετε τη δήλωση του Θοδωρή Ρουσόπουλου για τον απερχόμενο υπουργό Κώστα Καραμανλή, την απάντηση του πρώην προέδρου της ΝΔ και πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή και την τοποθέτηση επί του θέματος του Γιώργου Κουμουτσάκου;
Καθένας μπορεί να εκφράζει την άποψή του. Το δυστύχημα των Τεμπών αποκάλυψε μια σειρά από χρόνιες παθογένειες και ο κ. Καραμανλής ανέλαβε την ευθύνη με την παραίτησή του- μια κίνηση για εμένα αυτονόητη. Μια κίνηση όμως που δεν ήταν και τόσο αυτονόητη σε άλλες περιπτώσεις από προηγούμενες κυβερνήσεις. Από εκεί και πέρα οφείλουμε να διαχωρίσουμε την εκτελεστική από την νομοθετική εξουσία. Ο λαός είναι εκείνος που αποφασίζει τους εκπροσώπους του. Αναφορικά με το ζήτημα της υποψηφιότητας του πρώην Υπουργού, ο μόνος αρμόδιος είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Για το ζήτημα αυτό έχει, άλλωστε, απαντήσει και ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος.
- Εκλογές μετά το Πάσχα. Τι αλλάζει στον πολιτικό σχεδιασμό της ΝΔ;
Δεν είναι η στιγμή να μιλήσουμε για εκλογές, ψηφοδέλτια και εκλογικούς σχεδιασμούς. Ο μόνος μας σχεδιασμός αυτή τη στιγμή, αφορά το έργο για τους σιδηροδρόμους, την αποκατάσταση των προβλημάτων, την απόδοση ευθυνών και την ολοκλήρωση του συστήματος τηλεδιοίκησης που θα αποκαταστήσει την ασφάλεια των μεταφορών. Όταν φτάσει η ώρα των εκλογών, οι πολίτες θα κρίνουν συνολικά το έργο αυτής της τετραετίας σε όλους τους τομείς, το οποίο παρά τις αστοχίες θεωρώ πως είναι σημαντικό και οφείλουμε να το παρουσιάσουμε με στοιχεία και νηφαλιότητα στους πολίτες.
5.Εχετε βγάλει ήδη κάποια συμπεράσματα για το πολιτικό κόστος αυτής της ασύλληπτης τραγωδίας επί των ημερών σας;
Βρισκόμαστε μόλις λίγες μέρες μετά από ένα δυστύχημα που συγκλόνισε τον καθένα και την καθεμία από εμάς. Οι εκτιμήσεις και οι αναλύσεις μπορούν να περιμένουν. Αυτή τη στιγμή στεκόμαστε όλοι με σεβασμό απέναντι στους ανθρώπους που χάθηκαν και στους συμπολίτες μας που θρηνούν. Οφείλουμε με σοβαρότητα να σκύψουμε πάνω από το πρόβλημα, της ασφάλειας των σιδηροδρόμων -που είναι και το πρώτιστο- και να προχωρήσουμε στα έργα της ολοκλήρωσης της τηλεδιοίκησης, των επιμέρους ζημιών του δικτύου, εξασφαλίζοντας έτσι το μεταφορικό έργο να γίνεται απρόσκοπτα και χωρίς κινδύνους για τους επιβάτες. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Από αυτή την κατάσταση ήρθαν στο φως χρόνιες παθογένειες οι οποίες πρέπει να λυθούν εδώ και τώρα και να μην κρατούν πίσω τη χώρα που αναπτύσσεται και πηγαίνει μπροστά.